Thursday, May 12, 2011

My big love


Seorang kawan post video 'Di Pondok Kecil (Ae Man Feat Bazli UNIC)' di facebook. Lagu masa tadika di taski al-hilal dulu...

Sedih je lagu ni,..jadi ingat ayah, ma kat rumah.
Tiada apa yang aku minta ya Allah.. yang utama sekarang ialah doaku dan harapanku supaya aku sempat berjasa kepada kedua ibubapaku ketika hayat mereka.. Takkan terbalas egala jasa mereka mulai dari dalam perut ma lagi, sampai setua ini. Sungguh banyak pengorbanan ayah.. yang paling tak dapat dilupakan masa nak pergi interview MARA untuk biasiswa tajaan belajar di luar negara setelah SPM keluar tahun 2003 dulu..

Petang tadi pula masa tengah bawa motor, tiba-tiba ternyanyi lagu dari Aeman, lagu ini, antaranya
"Terima kasih ibu, terima kasih duhai ayah..
Salam sayang ayah dan ibu
Mendidikku tak pernah jemu
Halalkanlah makan minumku
Maafkanlah salah silapku
Tanpa maaf dan juga restu
Hidupku jadi tak menentu..

Tiada yang lebih bernilai,
Dari pengorbanan yang suci itu
Tak terdaya aku membalasnya
Moga kujadi anak yang bertaqwa."
Allah,...takkan mampu aku membalas jasa2 mereka.... mau jadi anak yang baik untuk ma ayah.. tapi dunia memang penuh pancaroba. maafkan ngah,, ma ayah. kalau tak menjadi anak yg baik. semoga teman-teman berani menegur dan mengingatkan diri ini ketika lalai.. aku hanya manusia biasa..
Ya Allah, pintaku jangan Kau hukum ibubapaku atas segala dosa-dosaku.
Ya Allah, hanya padaMu aku meminta, benar-benar aku berharap agar aku dapat berjasa kepada ibubapaku sementara mereka masih ada. Berikanlah aku kesempatan untuk membalasnya...sungguh aku amat mencintai mereka.

pesanan buat diri, belajar bersungguh-sungguh!

1 comment:

Suarakan seikhlasnya~ Thank you ;)